keskiviikko 15. tammikuuta 2014

oh baby it's cold outside

Kello on kahdeksan ja oon ihan kuitti. Seitsemän aamut ei oo mun juttu. Onneks Tukholmakin on saanut valkoista valoa piristämään päivää.

 photo 22315335-ad20-43c9-9646-57b792d79859.jpg

Eilen sain vielä nukkua ja totutella ja vietiin pikkutytöt vaan iltapäivällä perheen äidin, Kandacen, kanssa uimakouluun ja käytiin kalakaupassa ostamassa uusia kaloja akvaarioon. Jouduttiin lähtemään eläinkaupasta pikaisesti koska Lilith pissasi housuun.

Tänään me vietiin lapset yhdessä päiväkotiin ja mentiin keskustaan etsimään mulle ID-korttia ja henkilötunnusta. Jos omistaa ne, saa osallistua esim. ilmaisille ruotsinkursseille. Se vois tehdä mulle ihan hyvää, koska kolme kieltä alkaa mennä vähän sekaisin ajoittain. Olin just kirjoittamassa tohon dagis ja skattverket, mutta kumitin ne ajoissa. Pixie vähän rohkaisi ennen ruokaa "your swedish is not so good as your english" kun me maalattiin vesiväreillä ja tehtiin hamahelmikuvoita. Kiitin kauniisti.

Pikkutytöt osaa olla niin hassuja. Kun ne oli valitsemassa mulle kukkia maanantaina, Lilith olis halunnut ostaa punaisia ruusuja, mutta Pixie kieltäytyi koska "we are not in love with her, we just like her a lot". Joten sain kivan hyväntuoksuisen kimpun.

Lapsia on siis viisi; Lilith3v, Pixie5v, Elva10v, Thor11v, Felix14v, joten talossa tapahtuu aika paljon kaikenlaista. Onneks perheen äiti sattuu olemaan tällä hetkellä kotona, joten elämä on aika rentoa. Kolme kerrosta omakotitaloa ja sauna(!). Huone on isompi kun mun oma Helsingissä ja sohva ja iso vaatekaappi ja siivooja ja tosi tosi hyvät kulkuyhteydet kaikkialle. Kaikki puhuvat englantia ja ruotsia, koska äiti on kanadalainen. Vallitseva kieli on svenglish. Se voi tehdä mut laiskaksi, joten pitää olla varuillaan.

Tällä hetkellä tuntuu hassulta että oon ollut täällä vain kaksi kokonaista päivää. Huomenna joudun tulikokeeseen koska mun pitää viedä pikkuiset tarhaan yksin.

Kaikki on aika mukavasti. Ja löysin ruisleipäkaupankin.
Elina

2 kommenttia:

  1. Oi armas, opitkin ruotsin sijaan kolmen kielen sekaa...

    VastaaPoista
  2. näin on päässyt käymään, kiva kun tossa on mun nimi:-)

    VastaaPoista